Klikni na přednášku pro zobrazení detailů.
| Název | Přednášející | Popis | Délka | Hodnocení | Hodnotících |
| Kde je teď robotika? Je stále těžká a co bude za 5 let? | Mgr. Ronald Luc | Prodali jsme roboty v Singapuru. Teď chceme 100x zrychlit celou robotiku. Proč je to potřeba? Zodpovím na základě roků práce, výzkumu a utrpení | 60 min | ||
| Proč se nudíš aneb mučící metody CIA | Kimberly Jackson | Přemýšlel jsi někdy, k čemu je nuda? Naučím tě, že nuda, izolace a senzorická deprivace nejsou jen pro CIA, ale i pro tvoje dlouhé zimní večery! | 30 min | ||
| Je vysoká škola past? Nevyžádané rady středoškolákům | Ing. Agnes Pokorná | Existuje život po Jarošce? Nepříjemné nahlédnutí do zámaturití. | 60 min | ||
| co je to DPČ, dpč? | Mgr. Jan "Puf" Pokorný | Rychlokurz českého pracovního práva. Klíčové vzdělání pro všechny, kteří někdy mají v plánu pracovat. | 60 min | ||
| Jsem záložák 🪖 | Pavel Řehák | Co jsou to aktivní zálohy, jak fungují a co dělaji? PS: nejedná se o náborovou akci 😀 | 60 min | ||
| QWERTY je špatně | David Dobrovolný | aneb Proč sakra jsou klávesnice jako před 150 lety?! | 30 min | ||
| Entropie a kódování | Jakub Mazel | Úvod do teorie informace s aplikací při vytváření optimálních kódů. | 60 min | ||
| Já bych se na tom zabil/a | Vojtěch Kolařík | Elektrická jednokolka – adrenalin, doprava i práce. Zvládne to každý? Jak se na ní jezdí? Proč jich je v Brně tolik? | 30 min | ||
| Implikace mezi rovnicemi v obecných magmách | Martin Dvořák | Mějme binární operaci, o které nic nevíme. Nyní řekněme, že splňuje určitou rovnici. Můžeme si být jistí, že splňuje i jinou zadanou rovnici? | 60 min | ||
| 1000 českých středoškoláků vs 1000 anglických středoškoláků - kdo vyhraje?!? | Ashok Kulkarni | Po loňském úspěchu bude opět závěrem Kahoot na vlastní nebezpečí. | 60 min | ||
| Když mozek slyší za uši aneb Kochleární implantáty u dětí | Terezie Růžičková | Jak fungují kochleární implantáty a jak mění životy neslyšících? | 60 min | ||
| Vodíkové hospodářství a chemie | Zdeněk Moravec | Využití vodíku pro ukládání energie je v dnešní době velmi aktuální téma. Podíváme se na to, jaké výzvy čekají chemiky v této oblasti. | 60 min | ||
| Vidět zvuk, slyšet světlo | Jiří Vlach a Lenka Karpíšková | Jaký hudební nástroj si vyrobíte v kuchyni? Jak hraje laser? A snaží se na vás vaše lampička mluvit? To vše uvidíte a uslyšíte v této science show! | 60 min | ||
| Je velryba ryba? A proč jsou červi lepší než krabi? | Bc. Jan Lukovsý | V této (mírně chaotické) přednášce prozkoumáme evoluci jinak, než jste zvyklí ze střední školy! | 90 min | ||
| Quantum mechanics for babies - kvantová mechanika v obrázcích | Vojtěch Stránský | Schrödingerova kočka se snad zbláznila! Pojďme si dokázat, že i žák základní školy může pochopit, co je to ve skutečnosti superpozice. | 60 min | ||
| Co skrývá krása krásivek? | Karel Plavec | Proč jsou mokřady klíčové pro krajinu? Kteří jejich obyvatelé nám prozradí, v jakém je ekosystém stavu? | 60 min | ||
| „Molekulární diagnostika nádorů a léčba šitá na míru: Aneb když jedna molekula může zachránit život. | Pavlína Zavřelová | Jak se proměnila v posledních letech diagnostika a léčba nádorových onemocnění? | 60 min | ||
| Jaký je rozdíl mezi fantazií a představivostí? | Kateřina Michálková | "Autor téhle knížky musí mít ale bujnou fantazii." "A co to vlastně je fantazie?" | 90 min | ||
| Výzkum plazmově aktivované vody | Anna Visi | Co kdyby do vody udeřil blesk (plazma) a ona by dostala superschopnosti? | 60 min | ||
| Rok 1938 a Mnichovská dohoda. Měli jsme se bránit? | Vilém Faja | Prozkoumáme dosud nejprobíranější období našich dějin a zbouráme největší mýty. | 60 min | ||
| Letem světlem, fyzikou i chemií | Ing. Jakub Štěpánek | V rámci přednášky začneme od základů - podíváme se na význam světla, jeho fyzikálně-chemický vznik, vlastnosti, aplikaci a i neblahé účinky. | 60 min | ||
| Jak přečíst DNA pro personalizovanou medicínu budoucnosti | Monika Čechová | Jak daleko jsme od čtení kompletních chromosomů a jak nám pomáhá bioinformatika? | 30 min | ||
| Chemie je všude aneb Co to vlastně jíme? | Šimon Jaroš | Vytvoření chemického pohledu na svět pomocí propojení základních znalostí a praktických příkladů. | 60 min | ||
| Matematika není věda | Matej Lieskovský | Proč teorie deskové tektoniky je teorie a zákon schválnosti je zákon, aneb co vám neřeknou na univerzitě. | 90 min | ||
| Spojené státy Evropské: Utopie nebo budoucnost? | Martin Bulant | Jeden stát, jedna rodina. Pro někoho to zní skvěle ale nemusí to tak úplně být. V této přednášce se zamyslíme nad tématikou Federalizace EU. | 60 min | ||
| SynBio&Biotech: Budoucnost, která začíná už teď | Magdalena Votápková | Jak fascinující jsou biotechnologie? MEGA HODNĚ! Umělý genom🧬 GMO bakterie🧫 Těžba kovů mikroorganismy 🦠 a ještě mnohem víc ✨️ | 60 min | ||
| Letem grafovým světem | Eliška Malá | Společně se podíváme na více (či méně) náhodná témata z teorie grafů. | 90 min | ||
| Jak ChatGPT změní svět | Pavel Rychlý | Jsme na prahu revoluce, která ovlivní životy jednotlivců i společnosti jako celku. Jak se na přicházející změny připravit? | 60 min |